|
Kαρκίνο μαστού προκαλεί το κόκκινο κρέας
Ερευνα του Χάρβαρντ σε 90.000 εθελόντριες έδειξε διπλασιασμό πιθανοτήτων
Καρκίνο του μαστού προκαλεί η κατανάλωση κόκκινου κρέατος, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη Αμερικανών επιστημόνων του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Οπως διαπιστώθηκε από την έρευνα που διεξήχθη επί 12 έτη σε 90 χιλιάδες εθελόντριες, η καθημερινή κατανάλωση μιας και μισής μερίδας βοδινού, χοιρινού, αρνίσιου κρέατος ή προϊόντων υψηλής κατεργασίας, όπως το μπέικον και τα λουκάνικα, διπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης κακοήθους νεοπλασίας στους μαστούς νεαρών γυναικών που δεν έχουν περάσει στην εμμηνόπαυση. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το κόκκινο κρέας πυροδοτεί την εμφάνιση καρκινικών όγκων ευαίσθητων στις διακυμάνσεις ορμονών, όπως τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη. Επί του παρόντος, δεν είναι γνωστό γιατί το συγκεκριμένο διατροφικό είδος έχει αυτή την καταστροφική συνέπεια για τον γυναικείο οργανισμό, αλλά πιθανολογείται ότι η δράση του οφείλεται στην αυξητική ορμόνη με την οποία εκτρέφονται τα ζώα στις ΗΠΑ, σε καρκινογόνους παράγοντες των κατεργασμένων κρεάτων ή τέλος στα κεκορεσμένα λίπη που περιέχονται σ' όλα τα κόκκινα κρέατα.
ΣXETIKA ΘEMATA
|