Home | Mobile | Newsletter | E-paper | RSS | Χρήσιμα | English Edition
Βρείτε μας:
Kυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

              Ημερ. έκδοσης 04/05/2008
Σύνθετη Αναζήτηση | Αρχείο Εκδόσεων  
Επικαιρότητα
Εντυπη
Απόψεις
Αφιερώματα
Ταξίδια
Αγγελίες
Πρώτη Σελίδα
Πολιτική
Ελλάδα
Κόσμος
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Διεθνής οικονομία
Πολιτισμός
Αθλητισμός
Μόνιμες στήλες
KOΣMOΣHμερομηνία δημοσίευσης: 04-05-08
Η βιταμίνη D προστατεύει τα αγγεία

Η έλλειψή της αυξάνει τις πιθανότητες για εκδήλωση σοβαρής περιφερειακής αρτηριοπάθειας

Reuters

Η βιταμίνη D προφυλάσσει από την αρτηριοπάθεια, νόσο κατά την οποία λιπαρές αποθέσεις περιορίζουν τη ροή του αίματος στα άκρα, ανακοίνωσαν πρόσφατα ερευνητές.

Επιστήμονες στο Κολέγιο Ιατρικής Albert Einstein του Πανεπιστημίου Yeshiva στη Νέα Υόρκη συμπέραναν ότι άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους έχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν μια πάθηση που είναι γνωστή ως περιφερειακή αρτηριοπάθεια (Π.Α.). H νόσος αυτή πολύ συχνά περιορίζει τη ροή του αίματος στα άκρα, προκαλώντας πόνους και μούδιασμα ενώ δυσχεραίνει την ικανότητα βαδίσματος και σε μερικές περιπτώσεις οδηγεί έως τον ακρωτηριασμό. H Π.Α. αναπτύσσεται όταν λιπαρές αποθέσεις συσσωρεύονται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών περιορίζοντας ή διακόπτοντας τη ροή του αίματος και του οξυγόνου προς τα πόδια, τους βραχίονες και αλλού.

Οι επιστήμονες βάσισαν τα ευρήματά τους σε μια ανασκόπηση υγείας που συμπεριέλαβε 4.839 ενήλικες, στους οποίους μετρήθηκαν τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους και υποβλήθηκαν σε μια απεικονιστική μέθοδο για την Π.Α., η οποία μετράει τη ροή του αίματος στα κάτω άκρα

Αποτελέσματα

Τα άτομα με επίπεδα βιταμίνης D χαμηλότερα από 25% του κανονικού, είχαν 80% μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν Π.Α. συγκριτικά με άτομα που είχαν επίπεδα της βιταμίνης σε κανονικά επίπεδα, όπως είπαν οι ερευνητές. «Οι συμμετέχοντες που είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D, είχαν κατά πολύ υψηλότερη εμφάνιση περιφερειακής αρτηριοπάθειας», είπε σε συνέντευξή του ο δρ Michal Melamed του Κολεγίου Ιατρικής Αlbert Einstein, ο oποίος ήταν επικεφαλής της μελέτης. Ωστόσο, ο Melamed πρόσθεσε ότι θα ήταν πρόωρο για τα άτομα αυτά να αρχίσουν να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D καθώς χρειάζονται και άλλες μελέτες για να επιβεβαιωθεί πλήρως ότι αυτή προστατεύει. Ο Melamed επισήμανε ότι για άλλες βιταμίνες, που εκτιμάτο ότι βοηθούσαν στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, όπως η βιταμίνη Ε, αποδείχθηκε τελικώς ότι δεν συσχετίζονταν με θετικά αποτελέσματα.

Η μελέτη παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Ενωσης καρδιάς στην Ατλάντα, και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Ενωσης Journal of Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology. Η βιταμίνη D βοηθάει το σώμα να απορροφά ασβέστιο και θεωρείται σημαντική για την καλή κατάσταση των οστών. Σε ενήλικες, η ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση, ενώ τα παιδιά σε ραχίτιδα.

Παράλληλα, η βιταμίνη D προσφέρει και άλλα οφέλη. Για παράδειγμα, σε μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο αναφέρθηκε ότι άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D διέτρεχαν αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, καρδιακής ανεπάρκειας και εγκεφαλικού επεισοδίου, κάτι που δείχνει ότι η βιταμίνη αυτή πιθανότατα προστατεύει από καρδιαγγειακή νόσο.

Το σώμα «παρασκευάζει» βιταμίνη D όταν το δέρμα είναι εκτεθειμένο στο ηλιακό φως. Η βιταμίνη αυτή απαντάται σε παχιά ψάρια, όπως στον σολομό ενώ το γάλα ενισχύεται συνήθως με βιταμίνη D.

Ατομα με Π.Α. διατρέχουν τέσσερις έως πέντε φορές μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με την American Heart Association. Tέλος, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, περίπου οκτώ εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από περιφερειακή αρτηριοπάθεια.

Δημοσίευση : 04-05-08


[ Πρώτη Σελίδα ] [ Πολιτική ] [ Oικονομία & Aγορές ] [ Mόνιμες Στήλες ]
[ Eλλάδα ] [ Kόσμος ] [ Πολιτισμός ] [ Aθλητισμός ]
Oικονομικές ειδήσεις | Γενικές ειδήσεις
Γραφήματα
Χρήσιμα
Καιρός
Aφιερώματα

APXEIO - Eντυπη έκδοση

Εξαρση εθνικισμού στην Κίνα
Η δεύτερη ζωή του γαλλικού Μάη του ’68
Επικίνδυνο κύμα εθνικισμού στην Κίνα
Μετά τον Μπλερ το χάος, βαριά ήττα των Εργατικών
Ο Ομπάμα «ακουμπάει» το χρίσμα
Στο Ιράκ ισχύει το δίκαιο του νικητή
H φτώχεια, φυτώριο της τρομοκρατίας
Η δεύτερη ζωή του γαλλικού Μάη
«Πατέρας-τέρας» της ανήλιαγης κόρης
YΓEIA
Εμπλουτισμένο μητρικό γάλα
Ο εφιάλτης του ροχαλητού
Υδράργυρος σε λύματα οδοντιατρείων
Η βιταμίνη D προστατεύει τα αγγεία
Αυτισμός από τα αντισώματα του πλακούντα
Όροι χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων | Company profile | Eπικοινωνία | Site map | Προσφορές
© 2012 H KAΘHMEPINH All rights reserved.